Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /srv/users/khm/apps/fakulti/public/index.php(7) : eval()'d code:12) in /srv/users/khm/apps/fakulti/public/wp-content/plugins/post-views-counter/includes/counter.php on line 294
Cara Menyimpan Alamat Rumah Di Dalam Google Maps

Cara Menyimpan Alamat Rumah Di Dalam Google Maps

Jika anda menggunakan telefon pintar, maka anda adalah salah seorang pengguna yang pernah menggunakan aplikasi Google Maps. Aplikasi ini dapat memberikan petunjuk arah dengan tepat ke lokasi yang anda mahukan. Ia lagi mudah jika kita dapat menyimpan alamat tersebut tanpa menaipnya kembali.

Bagaimana cara-caranya?

Langkah pertama, anda perlu membuka aplikasi google maps di telefon pintar anda masing-masing masing. Seterusnya, tekan pada logo buat sebelah kanan dan tekan pada setting.

Langkah Kedua, anda perlu tekan pada “Edit home or work”

Langkah ketiga, anda perlu tekan “Home” dan anda perlukan tetapkan alamat rumah sendiri ataupun alamat rumah yang kerap anda pergi.

Langkah Keempat, setelah selesai tetapkan alamat, anda boleh tukar icon yang sesuai ikut kemahuan anda sendiri.

Langkah Kelima, jika setelah selesai semuanya, anda boleh tambah apa-apa alamat yang kerap anda kunjungi. Sebagai contoh, Klinik kesihatan, hospital dan sebagainya.

Mudahkan? Jika diikutkan, banyak lagi sebenarnya keistimewaan yang ada pada Google Maps. Semoga bermanfaat kepada semua.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram